Angleščina je med mladimi danes tako zelo razširjen jezik, da večina ljudi avtomatično predvideva, da mladina prav brez težav govori angleško – saj imamo angleške filme, angleško glasbo, potuje po angleško govorečih deželah … Vendar pa ni povsem tako. Skoraj vsi mladi resda znajo toliko angleško, da se lahko sporazumevajo, kadar je to potrebno, vendar pa na splošno še zdaleč ne moremo govoriti o dobrem znanju.
Razlike v znanju angleščine se pojavljajo že med mladimi, ki obiskujejo gimnazijski program, še bolj pa je opazna razlika med gimnazijci in dijaki drugih smeri. Prav presenetljivo je, da so med dijaki srednjih šol tako kot za druge predmete tudi za angleščino potrebne inštrukcije. In to pri dijakih, ki znajo v angleščini povedati kar nekaj …
Inštrukcije angleščine za srednješolce bi lahko pravzaprav razdelili na dva dela. V prvega spadajo redne inštrukcije, potrebne za redno učno snov, v drugega pa inštrukcije, ki so dejansko prilagojene pripravam na maturo.
Inštrukcije angleščine, potrebne ob redni učni snovi, so večinoma potrebne zaradi angleške slovnice. Ta v primerjavi z drugimi jeziki sploh ni zapletena (celo naša, slovenska slovnica je veliko težja), vendar se jo je treba dobro naučiti in jo nato znati uporabljati v praksi. Izkaže se, da večina dijakov dobiva slabe ocene predvsem zato, ker jim manjka utrjeno znanje slovnice že iz osnovne šole, saj se to v gimnaziji ne nadgradi tako drastično.
Dijaki, ki potrebujejo inštrukcije angleščine najbolj pogosto zatrjujejo, da ne znajo »časov«. Res je, da imajo v angleščini kar nekaj oblik preteklika, sedanjika in prihodnjika, ki so večinoma odvisno od tega, ali je dejanje enkratno ali dolgotrajno (zaključeno ali še trajajoče), vendar pravila dejansko niso tako težka – treba se je zgolj naučiti, kdaj uporabljamo katero obliko. Če vemo, kdaj uporabljamo kateri čas, se naučimo pravil in jih nazadnje ponotranjimo ter pričnemo uporabljati povsem avtomatično, potem tudi »if« in »when stavki«, ki se marsikomu zdijo višek znanosti s področja angleških časov, niso nič posebnega, temveč povsem enostavni.
Inštrukcije angleščine so bolj kot običajno potrebne v zadnjem letniku šolanja, torej takrat, ko se je že potrebno pripravljati na maturo. Marsikdo si tedaj želi ponoviti celotno snov, se nekoliko bolj izvežbati v pisanju eseja v angleščini, prav tako pa izboljšati komunikacijo zaradi govornega dela mature. Rekli smo že, da na splošno velja prepričanje, da mladi znajo angleško in z govorjenjem v angleščini nimajo težav – vendar v resnici ni tako. Vprašati za pravo pot na potovanju ali naročiti pijačo v tuji deželi (kar zna vsak osnovnošolec) pač ni enako kot opravljati maturo – tu se je potrebno izražati bolje. Seveda ne gre zgolj za slovnično pravilno konverzacijo, temveč tudi za dober nabor besed. In inštrukcije angleščine so potrebne prav zato, da se naučimo dobrega izražanja.
Na maturi poteka ustni del iz snovi, ki so se je gimnazijci učili v preteklih štirih letih, torej je besedni zaklad, ki naj bi ga obvladali, seveda znan. Vsekakor pa ta ni dovolj – pri vsakem vprašanju je potrebno tudi malo razmisliti ter ne zgolj izbrati pravilnih besed, temveč tudi pravilen odgovor. To pomeni, da je potrebno tudi precej splošne razgledanosti – te pa dijakov žal ne morejo naučiti inštrukcije angleščine, temveč jo morajo pridobiti sami.